Eredetileg az amerikai kávéhálózatot létrehozó Howard Schultz célja épp az volt, hogy megtanítsa honfitársait az igazi kávé élvezetére, és kifejezetten sértésnek vette, ha gyorsétteremhez hasonlították, most azonban új szelek fújnak a Starbucks háza táján. A válság őket is reformokra készteti.
Hamarosan számos amerikai Starbucks kávézóban kapható lesz a minőségi, szemes kávé mellett instant kávé, sőt, még gyorséttermi étel is. Az üzletpolitika eddigi képébe alig-alig illő újítások várható hatása azonban még kétséges, egyesek szerint szélesíteni fogja a vendégkört, mások azonban úgy vélik, rontani fog a kávézó presztízsén.
Schultz azonban nem fél ez utóbbitól, ugyanis az ő instant kávéja - mint ahogy azt a New York Timesnak elmondta - össze sem hasonlítható az általunk eddig ismert instant kávé fogalmával.
Első körben csak Chicagóban és Seattleben lesz kapható, azonban ősszel a világ összes Starbucks kávézójában megvásárolható lesz a termék.
A lépés valójában nem is olyan meglepő, hiszen a cég korábban kifejezetten luxus termékként pozícionálta a nála kapható kávét, azonban a fogyasztás visszaesése épp az ilyen termékeket érinti legelőször. Tavaly épp ezért közel 900 üzletet kellett bezárnia a hálózatnak, ami a részvények értékében is drasztikus csökkenést eredményezett.
Schultz ezért most azon dolgozik, hogy meggyőzze az embereket, a Starbucks igenis a megfizethető árkategóriába tartozik.
Forrás: Pénzcentrum