Keserű méreggé vált a Starbucks-kávé

Nyomtatás
bajban van a starbucksDrámai mértékben visszaesett a világ legnagyobb kávézóhálózatát üzemeltető amerikai Starbucks Corp. forgalma.

Úgy tűnik, a kávéházi időtöltés az elsők között van, amelyre kevesebb pénzt költenek a nehezebb anyagi helyzetbe került fogyasztók.

A társaság legalább 13 hónapja nyitva lévő üzleteiben 8 százalékkal kevesebb árbevételt élt el üzleti évének szeptember 28-án zárult utolsó negyedében, mint egy évvel korábban, a nettó nyereség pedig majdnem eltűnt: 96 százalékkal, 5,4 millió dollárra zuhant.

A cégvezetés már a nyáron bejelentette, hogy bezárnak hatszáz rosszul teljesítő egyesült államokbeli és 61 ausztrál kávéházat, ami ezer alkalmazott elküldésével jár. Emellett feladták azt a korábbi tervet, hogy a következő években 40 ezer új üzletet nyissanak világszerte. Az átszervezés előtt a Starbucks az Egyesült Államokban körülbelül 11 ezer, a világ többi részén 4,5 ezer kávézót üzemeltetett önállóan és licencszerződések keretében. Ezt a nagyságot úgy érte el, hogy 2004 óta megduplázta üzletei számát.

A vállalat a takarékosság ellene nem tudja tartani a részvényenkénti nyereségre adott júliusi előrejelzését. A cégvezetés akkor 0,9-1 dollárt ígért a 2009/2008-as üzleti évre, amit most 0,7-0,9-re mérsékelt.

Forrás: Napi Online