Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy.
Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül, tehát úton a munkába, ebéd közben vagy a munkanap végi lazításkor fogyasztanak el
– írja közleményében a Nespresso. A cég 2017-es kutatása szerint a gyakran étterembe járók zöme szokott kávét fogyasztani az étkezés után, és a kávé minősége is egyre mérvadóbb szempont a vendéglátóhely kiválasztásakor. A Nespresso ezért döntött úgy, hogy támogatja a Dining Guide kezdeményezését egy olyan díj létrehozásával, ami az éttermi minőségi kávét, kávékínálat szélességét, kávés szaktudást értékeli és ismeri el. A Nespresso által támogatott Az Év Éttermi Kávélapja díj célja, hogy az éttermek felismerjék, érdemes nagyobb figyelmet fordítaniuk a minőségi kávéválasztékra annak érdekében, hogy vendégeik számára teljessé tegyék a náluk szerzett gasztronómiai élményt.
„Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a kávézókat és a kávézás kultúráját dinamikus és pozitív változások jellemezték. A vendégigények ennek megfelelően ma már mások, ami a kávét illeti. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az éttermek hogyan és milyen minőségben reagáltak a kereslet átalakulására.
Azt tapasztaltuk, hogy az éttermek, vendéglátóhelyek nagy többségét még nem érte el a fogyasztási szokások és igények átformálódása.
Számos helyen láttunk valamiféle változást, de az éttermekben elérhető minőségi és igényes kávékultúra az éttermek magas gasztronómia kvalitását sok esetben nem éri el.” – összegezte Herczeg Zoltán, a Dining Guide felelős kiadója a teszt során tapasztaltakat.
A Dining Guide kalauz közel 300 vendéglátóhelyen tesztelte a kávékínálatot és annak színvonalát. A felmérésből jól látható, hogy azokban az elsőrangú éttermekben,
ahol az étel minőségére is nagy hangsúlyt fektetnek, ott a kávé minőségére is jobban odafigyelnek, de még ezeknek az éttermeknek is csak elenyésző százalékában található széles kávéválaszték vagy szakképzett személyzet.
Pedig fontos lenne: a Nespresso korábbi kutatása is rávilágított, hogy a válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között. A fogyasztói igények változása által vezérelt minőségi változás megfigyelhető volt a minőségi borok esetében. A borkultúra fejlődése, az elsőrangú bor iránti igény az elmúlt 10 évben jelentősen megváltoztatta az éttermi borkínálat minőségét.
Hasonló változás elősegítése a célja Az Év Éttermi Kávélapja díjnak is, melyet a Nespresso támogatott. A cég korábbi felméréséből kiderült, hogy bár a kávéfogyasztók többnyire klasszikus eszpresszót vagy cappuccinót rendelnek az éttermekben, ugyanakkor egyre többen – különösen a fiatalok – keresik és igénylik az újdonságokat, specialitásokat az éttermi kávézás során.
Számukra kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a kávé szimpla energizáló funkciójával.
Jó hír a kávé és gasztronómia rajongóinak, hogy február 26-én jelenik meg a Volkswagen-Dining Guide Étteremkalauz 2019-es kiadványa, melyben a 10 legjobb étterem mellett idén először az is kiderül, melyik éttermekben zárhatjuk a vacsoránkat egy kiváló minőségű, jól elkészített kávéval.
Forrás: VG