Újabb meglepetés a Starbuckstól
Megnyílt az amerikai Starbucks kávézólánc új gyümölcslébáros hálózatának első üzlete.
Az egység hétfőtől fogadja a vásárlókat a Washington állambeli Bellevue-ban. A világ legnagyobb kávézólánca tavaly novemberben vásárolta meg a gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó Evolution Fresh nevű céget harminc millió dollárért. A Starbucks reményei szerint az új lánc beindításával sikerül javítania pozícióján az ötvenmilliárd dolláros, alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket forgalmazó szektorban.
Az új bár kínálatában egyebek között friss és palackozott gyümölcs-, illetve zöldséglevek, smoothie-k, tortillatekercsek, saláták és levesek sorakoznak. Az étlapon a vegán és a vegetáriánus vásárlók is találnak kedvükre valót.
A Starbucks elnöke, Howard Schultz az Evolution Fresh megvásárlásakor azt mondta, hogy egy sikeresen működő gyümölcslébár éves forgalma meghaladhatja az egymillió dollárt. Elemzők szerint ez valamivel kevesebb, mint egy átlagos amerikai Starbucks-kávézóé, de több, mint a rivális, állami tulajdonban lévő Jamba Inc. vállalat értékesítési eredménye. Utóbbi gyümölcslélánc súlyos gondokkal küzd azóta, hogy a Starbucks és a McDonald’s is megjelent a piacon saját egészséges termékeivel.
Az Evolution Fresh megvásárlása a Starbucks új stratégiájával összhangban zajlott: túllépve a kávézólánc keretein a vállalat az élelmiszerboltokban és egyéb árusító helyeken is megjelent saját márkaneves termékeivel. A cég ugyanakkor nem hozta nyilvánosságra, hogy hány gyümölcslébárt szándékozik nyitni a jövőben – írta a hvg.hu.
Forrás : mmonline.hu
Rövid hírek a kávé világából
- Hírszerkesztő
- Reggeli kávé