Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Mikor a legrosszabb a kávé a szervezetnek?

Please update your Flash Player to view content.


Mikor a legrosszabb a kávé a szervezetnek?

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
hamburger és kávéMikor a legrosszabb a kávé a szervezetnek?

Köztudomású, hogy a zsíros gyorsételek egészségtelenek. Ha ebédre elfogyasztott hamburgerünket délután egy kávéval öblítjük le, azzal tovább rontunk a helyzeten - derült ki kanadai kutatók vizsgálatából.
Egy egészséges ember vércukorszintje zsírban gazdag étel elfogyasztása után kiugrik. Marie-Soleil Beaudoin, a kanadai Guelph Egyetem kutatója és munkatársai kimutatták, hogy a kiugrás kétszer akkora, ha a zsíros étel fogyasztását követően koffeines kávét iszik az illető. Utóbbi esetben a vércukorszint hasonlóan magas értékeket érhet el, mint azokban, akikben fokozott a cukorbetegség kialakulásának veszélye.

Zsíros étel után csak lassan csökken a vércukorszint

A Journal of Nutrition című táplálkozástudományi lapban közölt vizsgálatban a telített zsírok és a koffeines kávé vércukorszintre gyakorolt hatását egy csak lipideket tartalmazó "zsírkoktél" alkalmazásával vizsgálták. Ezzel a speciális itallal jól modellezhető a zsíros ételek hatása.

A vizsgálatban résztvevő tíz egészséges férfi testsúlykilogrammonként körülbelül egy grammot ivott a zsíros italból, hat órával később pedig egy cukros italt kaptak. A kontroll kísérletben a zsíros ital helyett vizet kaptak.

Normális esetben a cukrok felszívódását követően a szervezetben inzulin termelődik, amely kivonja a cukrot a keringésből, és a szöveti sejtekbe - például az izomsejtekbe - juttatja. Ám a kutatók azt találták, hogy a zsírfogyasztás után kevésbé volt hatékony a vércukorszint-csökkentő mechanizmus: a kísérleti személyek vércukorszintje 32 százalékkal magasabb volt, amikor a cukoroldat előtt a zsírkoktélt fogyasztották, mint amikor vizet.

Különösen lassan mérséklődik a vércukor, ha még kávéztunk is a zsíros ételre


A kutatók a zsíros étellel kombinált koffeines kávé hatását is vizsgálták. Ehhez a résztvevők két csészényi kávét vagy vizet kaptak öt órával a zsíros ital után, majd újabb egy óra múlva kapták meg a cukros italt.

A zsírkoktél és a koffeines kávé együttes hatására a cukorterhelés után 65 százalékkal magasabb volt a kísérleti személyek vércukorszintje, mint amikor a cukoroldat előtt csak vizet ittak.

Ez azt mutatja, hogy egy magas zsírtartalmú étel hatása órákig is eltarthat, és az, hogy mit ettünk ebédre, befolyásolja, hogy a szervezetünk hogyan reagál különböző ételekre a nap későbbi részében.

A zsír és a koffein gátolják a kommunikációt a bél és a hasnyálmirigy között

A résztvevők vércukorszintjének mérésén kívül a kutatók az emésztőrendszeri változásokat is nyomon követték, konkrétan azoknak a bélben termelődő hormonoknak (az incretineknek) a mennyiségét, amelyek a vércukorszint növekedése esetén serkentik a hasnyálmirigyben az inzulintermelést. A kutatók azt találták, hogy ezek a hormonok kevésbé reagálnak a szénhidrátokra a zsíros ital elfogyasztása után. Végső soron tehát arról van szó, hogy a zsír és a koffeines kávé gátolják a kommunikációt a bél és a hasnyálmirigy között, lerontva a vércukorszint-szabályozás hatékonyságát.

A vizsgálat eredményei különösen fontosak azok számára, akikben fokozott a kockázata az anyagcserebetegségeknek és a 2-es típusú cukorbetegségnek. Régóta ismert, hogy a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek csak mértékkel szabad koffeint fogyasztani. A koffeines kávé koffeinmentesre cserélésén túl érdemes korlátozni a telített zsírsavak fogyasztását, amelyek például a vörös húsokban, a készételekben és a gyorsételekben találhatók.

Forrás : origo.hu
ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 479 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 309 vendég és 1 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom