Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Mégsem tilos a kávé!

Please update your Flash Player to view content.


Mégsem tilos a kávé!

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
a kávé csökkenti a májzsugorodástA kutatások szerint a kávéfogyasztás jelentősen csökkenti az alkohol okozta mérgezéseket a májban, és segít megelőzni a májzsugorodást. A felmérésben több mint 125 ezer fő vett részt, és az eredmények szerint egy csésze kávé elfogyasztása 20 százalékkal csökkentette az alkohol okozta májzsugorodás kialakulásának a kockázatát. Napi négy csésze kávé akár 80 százalékkal csökkentheti a betegség létrejöttének kockázatát.

Óvatosan az alkohollal!


Ez a jótékony hatás hasonló mértékű volt mind a nőknél, mind a férfiaknál. Az egyelőre még nem világos a kutatók előtt, hogy maga a koffein vagy a kávé valamely másik alkotóeleme biztosítja-e a zsugorodás elleni védelmet. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ne lenne egyszerűbb és hatékonyabb útja az alkohol okozta májzsugorodás elleni küzdelemnek: igazság szerint nem kávéból kell többet inni, hanem kevesebb alkoholt kell fogyasztani!

Tudni kell, hogy nem minden alkoholistánál alakul ki májzsugorodás, ez a vissza nem fordítható folyamat, aminek következtében a máj olyan károsodást szenved, hogy képtelen a vérből kiszűrni a mérgeket. Az új fölfedezés talán magyarázat lehet arra, hogy néhány alkoholistának a mája miért éli túl a mértéktelen alkoholdózist.
A tea nem segít

A hepatitis C és néhány örökölt betegség is okozhat májzsugorodást, de a vizsgálat eredményeiből a kutatók azt a következtetést vonták le, hogy más esetekben nem nyújt védelmet a kávé. Ebben a felmérésben az is kiderült, hogy a rendszeresen kávét fogyasztók sokkal egészségesebb eredményeket produkáltak a vérteszteken, amikor a májfunkciót ellenőrizték.

Sokkal szembetűnőbbek voltak az eredmények az alkoholistáknál, úgy tűnik, esetükben jobban érvényesül a kávé hatása, ahogy csökkenti a máj enzimjeit a vérben. Amerikai adatok szerint a májzsugorodás miatt évente 27 ezer amerikai hal meg, 400 ezer kerül kórházba. A vizsgálat elején rögzítették a kutatók a kávéfogyasztási szokásokat, majd 14 éven követték a résztvevők életét. Az adatokból kiderült az is, hogy a teafogyasztás nincs hatással a májzsugorodás kockázatára.

Forrás: Freespirit

ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 508 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 278 vendég és 1 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom