Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Magas vérnyomással is lehet nyugodtan kávézni

Please update your Flash Player to view content.


Magas vérnyomással is lehet nyugodtan kávézni

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Magas vérnyomással is lehet nyugodtan kávézni

A magas vérnyomásra hajlamos emberek vérnyomását egy jó erős kávé hirtelen megemeli, de ez a hatás nem tartós és nem növeli a szív-és érrendszeri kockázatot - derítették ki spanyol kutatók, akik az Amerikai Hipertónia Társaság kongresszusán ismertették eredményeiket.
Koffein hatására gyorsul a szívműködés, a vérnyomás pedig megemelkedik. A korábbi vizsgálatok eredményei azt mutatták, hogy e vérkeringési változások csak átmenetiek, és nem vezetnek magas vérnyomáshoz, vagy más szív- és érrendszeri betegséghez.

Esther Lopez Garcia és munkatársai a Madridi Független Egyetem klinikáján összegyűjtötték az orvosi szakirodalomból azokat a magas vérnyomásban szenvedők koffeinfogyasztásáról szóló adatokat.

A nemzetközi folyóiratokban található öt ellenőrzött vizsgálatok során a magas vérnyomású betegek 200-300 milligramm koffeint kaptak, ami egy-másfél csésze kávénak felel meg.

A kutatók a hasonló feltételek között végzett megfigyelések adatait egyesítve és értékelve arra a következtetésre jutottak, hogy a koffein ilyen dózisban a szisztolés vérnyomást átlagosan 8,1, a diasztolés vérnyomást 5,6 Hgmm-el emelte. Ez a hatás a koffein elfogyasztását követő egy órán keresztül tartott, ritkábban a vérnyomás csak három óra elteltével állt vissza a kiindulási értékre.

A megfigyelési idő 4-25 év között változott és a kutatók hangsúlyozzák, hogy a megfelelően kezelt magas vérnyomásos betegeknél a kávé nem fokozta a betegséget. Idéznek egy nagy angol és egy svéd tanulmányt is, melyek azt jelezték, hogy az agyi katasztrófa előfordulása éppen azok között volt a legritkább, akik évtizedeken keresztül naponta több kávét ittak.

Forrás : inforadio.hu
ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 436 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 277 vendég és 1 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom