Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Legyűri a kávé és a tea a baktériumokat?

Please update your Flash Player to view content.


Legyűri a kávé és a tea a baktériumokat?

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Legyűri a kávé és a tea a baktériumokat?

Egy amerikai kutatás szerint a rendszeres tea- illetve kávéfogyasztók kisebb valószínűséggel válhatnak az MRSA szuperbaktérium hordozóivá.

Az Annals of Family Medicine folyóiratban megjelent állami kutatásban vizsgált több mint 5500 amerikai közül azok, akik rendszeresen fogyasztanak forró teát vagy kávét, fele akkora valószínűséggel szedtek össze meticillin-rezisztens Staphylococcus aureust (MRSA) az orrukban, mint az italokat nem fogyasztók.

A kutatók azonban egyelőre nem tudják pontosan, mi áll az információ hátterében. A kutatást vezető Eric Matheson, a Dél-Karolinai Egyetem kutatója elmondta, hogy a forró tea és kávé bizonyítottan antimikrobiális hatással rendelkezik, és fogyasztásuk az MRSA orrüregi hordozásának alacsonyabb valószínűségével hozható összefüggésbe.

A kísérletben résztvevők közül összesen 1,4 százalék hordozta a baktériumot az orrüregében. Ennek valószínűsége azonban mintegy 50 százalékkal alacsonyabb volt azokban a személyekben, akik rendszeresen fogyasztottak meleg teát vagy kávét azokhoz képest, akik nem fogyasztottak ilyen italokat.

Az azonban egyelőre nem egyértelmű, hogy maga a tea illetve kávé okozza-e a kockázat csökkenését. A kutatás ugyan kimutatja a kapcsolatot, ez azonban még nem jelent ok-okozati összefüggést.

A kutatók ennek ellenére bíznak abban, hogy az eredmények olyan új módszerek kifejlesztését teszik majd lehetővé az MRSA orrüregi hordozása ellen, amelyek biztonságosak, olcsók és könnyen hozzáférhetők.

A szakértők azonban a kutatás alapján még nem javasolják, hogy az MRSA távol tartása érdekében mindenki kezdjen el kávét vagy teát inni, mert véleményük szerint egyetlen tanulmány alapján ez elhamarkodott következtetés lenne.

Forrás : Életmód.hu
ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 475 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 292 vendég és 2 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom