Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Kávéivás véd a cukorbetegség ellen

Please update your Flash Player to view content.


Kávéivás véd a cukorbetegség ellen

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
a kávé véd a cukorbetegség ellenA rendszeres kávé- vagy a feketetea-fogyasztás bizonyos mértékben megvéd a felnőttkori cukorbetegségtől, míg a zöld teának ilyen jótékony hatását nem észlelték. A kávékedvelők számára biztató vizsgálati eredményt az American Journal of Clinical Nutrition októberi száma közölte.

A világ számos részében foglalkoztak azzal, hogy az utolsó évtizedben mind gyakoribb cukorbetegség kialakulását miként lehetne csökkenteni. A skandináv országokban több tanulmány igazolta, hogy a rendszeres kávézás gátolja a cukorbaj kialakulását. A legfrissebb ilyen irányú vizsgálatot pedig Szingapúrban végezték.

Andrew O. Odegaard vezetésével a kutatók öt éven keresztül több mint hatvanezer kínai felnőtt étkezését, életviteli szokásait tanulmányozták. A táplálkozással kapcsolatban 165 féle étel és ital rendszeres fogyasztására kérdeztek rá, és a kérdőíveken kívül pedig néha telefonon is érdeklődtek a vizsgált személyek életmódjáról.

A 45-74 éves kínai nők és férfiak 71 százaléka legalább napi egy csésze kávét fogyasztott, és 12 százalékuk ivott fekete vagy zöld teát. Kiderült, hogy azok közül, akik mindennap négy kávénál többet ittak, 30 százaléknál ritkábban következett be cukorbetegség, mint azok csoportjában, akik nem kávéztak vagy a zöld teát kedvelték.

A hatástalan zöld teával szemben a fekete tea is csökkentette a cukorbetegség esélyét, bár ez a kedvező hatás sokkal szerényebb volt, mint a kávéé. A kutatók egyelőre eredményeik alapján még senkit nem kívánnak rábeszélni a kávéivásra, de a finn és svéd tanulmányok hasonló eredményei igen elgondolkoztatóak.

Finnországban húszezer ember kávézási szokásait tizenhárom éven keresztül követték és megvizsgálták a cukorbetegség gyakoriságát. A vizsgálat színhelyéül nem véletlenül választották északi rokonaink országát: a világon a legtöbb kávét a finnek fogyasztják.

A cukorbetegség elleni védő hatás a finnek között is egyértelműen a kávé adagjától függött: azokhoz képest, akik naponta csak egy-két csésze kávét ittak, a három-hat kávét fogyasztók 23 százalékkal ritkábban lettek cukorbetegek, a napi hét kávénál is többet fogyasztók védelme pedig 34 százaléknak bizonyult. Ekkor azonban már felmerül a túlzott mennyiségű kávéfogyasztás esetleges mellékhatása is.

Forrás: MTI
ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 595 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 301 vendég és 3 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom