Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Ha sokat kávézom mellrákos leszek?

Please update your Flash Player to view content.


Ha sokat kávézom mellrákos leszek?

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
a kávéfogyasztás nnem veszélyesA legfrissebb kutatási eredmények szerint nem fokozza az emlőrák kockázatát a koffeinfogyasztás. Találtak azonban összefüggést a jóindulatú elváltozásokkal és a nagy méretű tumorokkal.

A nem rosszindulatú emlőbetegségben szenvedő nők esetében a nagy mennyiségű koffeinfogyasztás, vagyis a napi négy csészénél több kávé növeli a mellrák veszélyét, ráadásul épp a kedvezőtlen kimenetelű típusét, írta Dr. Shumin M. Zhang, a bostoni Harvard Egyetem és a Brigham és Női Klinika kutatója, az Archives of Internal Medicine októberi számában megjelent közlemény társszerzője.

A szerzők hangsúlyozták, hogy a kávéban, teában, csokoládéban, üdítőitalokban és különböző gyógyszerekben megtalálható koffein a világ egyik legelterjedtebben használt élvezeti szere. Korábbi kutatások kimutatták, hogy a nem rákos emlőbetegségben szenvedő nőknél a koffeinmegvonás javította a betegség tüneteit. Miután a jóindulatú emlőbetegség a mellrák kockázati tényezője, arra lehetett következtetni, hogy a koffein szintén hozzájárul a daganatos betegség kialakulásához.

A vizsgálathoz Zhang és munkatársai a Tokiói Női Orvosi Egyetemen csaknem 39 000 45 év feletti nő étrendjét vizsgálták meg egy négyéves periódusban. Minden résztvevő egészségügyi dolgozó volt, háromnegyedük regisztrált ápolónő. Kiderült, hogy a vizsgálati személyek egynegyede nem kávézott, egy másik negyedük napi egy, vagy még annál is kevesebb kávét fogyasztott, csaknem egyharmaduk két-három kávét ivott naponta, és több mint 15 százalék négy, vagy több csészével fogyasztott a koffeinforrásból. Az étrendre vonatkozó információgyűjtéshez képest egy évtizeden belül majdnem 1190 betegnél alakult ki invazív emlőrák.

A koffeinfogyasztás azonban nem függött össze a rákrizikóval. A jóindulatú emlőbetegségben szenvedőknél azonban a legtöbb koffeint fogyasztó betegeknél sikerült szignifikáns kapcsolatot találni a koffeinfogyasztás és a tumorkockázat közt. Összefüggést állapítottak meg a kávézás, valamint a két centiméternél nagyobb daganatok kialakulása közt is. A koffein 79 százalékkal fokozza az ilyen tumorok esélyét. Bizonyos típusú emlőrákok - az ösztrogén és/vagy progeszteron receptor negatív rákok - kockázata is nőtt, méghozzá 68 százalékkal.

Forrás: Betegszoba

ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 435 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 209 vendég és 3 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom