Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Életet ment a kávé

Please update your Flash Player to view content.


Életet ment a kávé

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 1
ElégtelenKitűnő 
a kávéfogyasztás jó a szívnek isAz infarktus miatt kórházba kerülő betegek közül gyorsabban és jobb eséllyel hazamehetnek azok, akik rendszeresen és gyakran isznak kávét, mint azok, akik általában nem kávéznak. A kávéfogyasztás hívei számára kellemes hírt a szívgyógyászat egyik vezető folyóirata, az American Heart Journal közölte.
A kávéivást, különösen a szenvedélyes és rendszeres kávéfogyasztást a szív- és érbetegségek szempontjából régebbi adatok alapján az orvosi közvélemény nem helyeselte. A gyógyszertani szakirodalom szerint a koffein emeli a vérnyomást, gyorsítja a szívműködést, növeli a sztresszhormonok termelődését.

Állatkísérletek alapján ez kétségtelenül igaz, de azt a korábbi föltételezést, hogy ennek következtében a sok kávét ivó emberek gyakrabban kapnának szívinfarktust vagy szélütést, a tények nem igazolták. A kávéban vagy a forró csokoládéban lévő koffein mennyisége még naponta többszöri fogyasztás esetén sem olyan sok, hogy felnőtt emberben mérhető, kedvezőtlen hatást fejtene ki. - írja dr. Matos Lajos, az MTI szakírója.

Az utóbbi években a megfelelően ellenőrzött vizsgálatok ismételten az ellenkezőjét bizonyították. Nők esetén a napi négy-öt kávé rendszeres megivása egyértelműen csökkenti az agyi katasztrófa kockázatát. A férfiaknál ezt a kedvező hatást nem sikerült igazolni, de a kávézásnak hátránya a férfiak körében sem volt.

Stockholmban 1992-1994 között végeztek tudományos megfigyeléseket a szívinfarktus miatt kórházba kerülő embereken. Ebben az időszakban 1369 személyt vittek be a szívgyógyászati osztályok sürgősségi részlegére. A kórtörténetben valamennyiük életmódjának, táplálkozásának részletes adatait leírták, így ezt is, hogy az utolsó 12 hónapban rendszeresen ittak-e kávét és milyen gyakran.

A betegek sorsát, egészségének alakulását egy évtizeden keresztül szorosan követték és most összesítették a vizsgálatok eredményeit. A résztvevőket aszerint csoportosították, hogy naponta átlagosan egy csésze kávénál kevesebbet fogyasztottak, 1-3 csészényit ittak, illetve kávéfogyasztásuk 3-5, 5-7, sőt 7 csészénél is több volt.

A szívinfarktus okozta halálozás lényegesen nagyobb volt azok között, akik nem ittak kávét, azokhoz képest, akik kávéztak. A kávékedvelők körében a túlélés esélye a naponta elfogyasztott kávéitallal arányosan nőtt, de a napi hét kávénál is többet ivók életkilátásai már romlottak.

Forrás: 168 óra
ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 447 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 195 vendég és 5 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom