Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé Egy kávéval okosabb lehetsz - igen, tényleg!

Please update your Flash Player to view content.


Egy kávéval okosabb lehetsz - igen, tényleg!

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
a kávé a tanulásban is segítAz ősszel együtt elkezdődött az iskola és a kemény munka is, így aztán érthető, hogy mindenkinek azon pörög az agya, hogyan tudna mielőbb ráhangolódni a szellemi erőkifejtésre. Azt mondják, a koffeindús italok, leginkább persze a kávé, jót tesznek az a homloklebenyi aktivitásnak.
Kutatások a kávé agyserkentő hatása mellett

A Floridai egyetem tudósai egereken vizsgálták a kávé, azaz a koffein hatását, és arra a megállapításra jutottak, hogy az elbutulás és az Alzheimer-kór megelőzhető a rendszeres kávé fogyasztással. Ennek az a magyarázata, hogy a kávé fogyasztás felére redukálta az úgynevezett béta amyloid proteint, ami az elbutulás és Alzheimer-kór kialakulásáért felelős plakkot hozza létre az agyban.

Az ausztriai Innsbruck egyetemén 15 önkéntesnek adtak napi 100 mg kávét akik határozott fejlődést mutattak a kontrollcsoporthoz képest. Mérhetően megnőtt a homloklebenybeli aktivitás, márpedig ez a része az agynak egész lényünk ellenőrző központja. A kávét fogyasztók körében megnőtt a figyelem
valamint a koncentráció képessége, jobban tudtak tervezni és figyelemmel kísérni folyamatokat.

Egy másik francia tanulmány 65 év feletti nőknél vizsgálta a kávé hatását 4 éven keresztül. Kiderült, hogy aki 3 csésze kávét fogyasztott naponta, sokkal jobb memória teszteket írt azoknál akik nem fogyasztottak kávét, vagy csak alkalmanként. A tanulmány ami a Neurológiai szaklapban jelent meg,
rámutatott, hogy a kávé megelőzheti az elbutulás kifejlődését.

Hasonló eredményre jutott az Arizónai Egyetem kísérlete is, ők egy napos periódusban 250 mg kávét adtak 40 önkéntesnek és koffeinmentes kávét a kontrollcsoportnak. Az eredmény szerint a kísérleti alanyok memóriájában minden megmaradt, míg a kontrollcsoport tagjainál jelentős visszaesés volt
megfigyelhető.

Azért persze nem árt vigyázni: a "fekete levesnek" vannak veszélyei is!

Tény, hogy a kávé – mértékletes fogyasztás esetén – serkentő hatással van a központi idegrendszerre, a szívre, a véredényekre és vizelethajtó hatása miatt a vesékre is. Ellenben van negatív oldala is, mutatott rá a Valdo Café ügyvezetője, Kaszás László: a kávé ugyanis a közhiedelemmel ellentétben nem növeli, hanem csökkenti a vérnyomást. A csersav stimulálólag hat az érrendszerre, kitágítja az érfalat. Mindemellett a koffein az idegrendszerben kifejtett hatása miatt nem a fáradságot szünteti meg, hanem mesterségesen előállít egy olyan tudatállapotot a fáradt szervezetnek, amit az ember könnyen elhisz és így még órákat képes éber állapotban tölteni, ami megterheli a szervezetet.

Napi 2-3 csésze kávé elfogyasztásánál tehát semmi esetre sem javasolt több kávé fogyasztása, és ezeket is inkább az alacsonyabb koffeintartalmú capuccino jellegű italokból érdemes magunkhoz venni.

Forrás: Neon
Cimkék: tanulás , kávé , koffein , alzheimer-kór
ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 255 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 195 vendég és 5 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom