Kávé Kávéfőző Kávékapszula Kávédaráló Kávékereső

Minden egy helyen a kávéról...
Kávétesztek, kávégép bemutatók, kávéház ismertetők, fórum, hírek, érdekességek - nem csak kávészakértőknek! kávé kávéfőző kávédaráló eszpresszó kapucsínó
Home Kávémagazin Reggeli Kávé A gyakran kávézó hölgyeket ritkábban üti meg a guta

Please update your Flash Player to view content.


A gyakran kávézó hölgyeket ritkábban üti meg a guta

E-mail Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
a kávézó nők nehezebben kapnak stroke-otAzok az amerikai hölgyek, akik naponta négy, vagy akár több kávét megisznak, ritkábban kerülnek agyi katasztrófa miatt kórházba, mint a nem kávézók. A kávékedvelők számára biztató eredményeket a szívgyógyászat egyik vezető folyóirata, a Circulation közölte. Ha a legkülönbözőbb, egyéb tényezőket, mint az életkort, a dohányzást, az alkoholfogyasztást vagy a hormonkezelést külön figyelembe vették, a kávézás hatásának célzott értékelése meghökkentő eredménnyel végződött. Azok a nők, akik naponta legalább négy alkalommal kávéztak, 20 százalékkal ritkábban kaptak agyi katasztrófát, mint akik legfeljebb havonta egyszer ittak kávét.

A kávé jótékony hatása elsősorban akkor érvényesült, ha a kávézó hölgy nem dohányzott. Akkor az agyi katasztrófák elleni védelem 43 százalékosnak bizonyult. Ez azt jelenti, hogy a dohányzás megakadályozza a kávé kedvező egészségügyi hatását is, vagy megfordítva: a cigaretta káros befolyását a kávé sem tudja visszafordítani. Frank Speizer 1976-ban úgy látta, hogy a nők egészségével az amerikai közegészségügy nem foglalkozik olyan jól, ahogyan arra szükség volna, ezért megtervezte a Nurses' Health Study programot. Évek alatt 127.700 ápolónő jelentkezett a tanulmányba, akik az első vizsgálat alkalmával teljesen egészségesnek bizonyultak. A cél az volt, hogy évtizedek során ismételt vizsgálatokkal kiderítsék, a hölgytársadalomban milyen gyakori a rosszindulatú daganatok, illetve a szív- és érbetegségek előfordulása és a betegséggel milyen előzmények, kóros hatások hozhatók kapcsolatba. Az óriásvizsgálat legújabb eredményei arra vonatkoznak, hogy a kávéfogyasztás, illetve az agyi katasztrófák között van-e összefüggés. A témát az indokolta, hogy a fekete italban lévő koffein, élénkítő hatása mellett gyorsíthatja a szívműködést és emelheti a vérnyomást, kiváltképp akkor, ha valaki sokszor kávézik. Ester Lopez-Garcia és munkacsoportja a Nurses' Health Study 83.076 nőtagjának adatait dolgozta fel. A kávéfogyasztást és a hölgyek egészségének alakulását 24 éven keresztül figyelték. A tanulmányban minden résztvevő súlyos betegségét, esetleges halálát gondosan dokumentálták, ezért pontosan tudták, hány esetben fordult elő agyvérzés, gutaütés, vagy bármi, egyéb bénulás.

Forrás: MTI

ShareOszd meg másokkal is:
Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez Add a Startlaphoz Add a Google Reader-hez
Elolvasva : 464 alkalommal  

You have no rights to post comments

Please update your Flash Player to view content.


Please update your Flash Player to view content.



kávéshop
kávékereső
kávézó kereső
kávélexikon
Kávékorzó youtube csatorna
Kávékorzó youtube csatorna

Lájkolj minket!

Please update your Flash Player to view content.

Ki van itt?

Oldalainkat 333 vendég és 6 tag böngészi

Kávékorzó tagok

  • 1715 Regisztrált
  • 0 Ma
  • 1 Ezen a héten
  • 98 Ebben a hónapban
  • Legutoljára: HIJ

Please update your Flash Player to view content.

Please update your Flash Player to view content.

Az én kávésarkom